تاکسی هوایی پرواز آزمایشی می کند

اکتوکوپتر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، SureFly اکتوکوپتر دو نفره شرکت Workhorse  قصد دارد در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی پروازهای آزمایشی خود را انجام دهد.

این اکتوکوپتر مانند بقیه خودروهای پرنده مسافران را از نقطه الف به ب می برد. همچنین نمونه های اولیه آن به وسیله فرمان کنترل می شود. هرچند بقیه تاکسی های هوایی مجهز به موتورهای الکتریکی هستند اما SureFly هیبریدی است و با استفاده از بنزین می تواند ۱۱۲ کیلومتر پرواز کند.

 SureFly همچنین مجهز به ۸ پروانه است که ۴ مورد آنها روی بال ها نصب شده اند و می توانند ۱۸۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

شرکت تولید کننده اعلام کرده این تاکسی پرنده از مقامات فدرال اجازه انجام پروازهای آزمایشی در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی را دریافت کرده است.

ابتدا قرار بود این پروازها همراه سرنشین انجام شوند اما اکنون در بیانیه شرکت اشاره ای به این امر نشده است.

 


موضوعات مرتبط: پهپاد

شنبه 16 دی 1396 | 15:58 | علی شیری عباس آباد |

اسپیس ایکس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس ایکس قصد دارد به زودی ماهواره Zuma را به آسمان ببرد. این محموله مرموز به یکی از زیرمجموعه های دولت آمریکا تعلق دارد.

 البته قرار بود این ماهواره در ماه نوامبر به فضا پرتاب شود اما در نهایت پنجشنبه از مقر فضایی کیپ کارناوال در فلوریدا به آسمان می رود.

ماهواره زوما در مدار زمین قرار می گیرد که بسیاری از نمونه های جاسوسی و مخابراتی نظامی دیگر نیز در این مکان قرار دارند.

این درحالی است که هیچ یک از زیرمجموعه های دولتی مالکیت ماهواره را برعهده نگرفته اند و به همین دلیل اطلاعات کمی از آن فاش شده است.

به هرحال ماهواره زوما همراه یک موشک فالکون ۹ به آسمان ارسال می شود.


موضوعات مرتبط: اخبار هوایی داخلیماهواره

شنبه 16 دی 1396 | 15:55 | علی شیری عباس آباد |

شهاب سنگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محققان متوجه شدند در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲ هزار شهاب سنگ از کنار زمین عبور کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازنیوز ویک، در ۲۰۱۷ میلادی ستاره شناسان بیش از ۲هزار شهاب سنگ ناشناخته را رصد کردند که از فاصله ۲۸۰ میلیون مایلی زمین گذشتند. به این ترتیب تعداد کل شهاب سنگ هایی که از نزدیک زمین عبور کردند به ۱۷۴۴۶ مورد رسید.

 جالب آنکه بیشتر آنها از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی رصد شده بودند. البته دانشمندان معتقدند در سال جاری نیز تعدادی شهاب سنگ ناشناخته از کنار زمین عبور خواهند کرد.

پل چادوس مدیر مرکز تحقیقات «اشیای نزدیک زمین» در آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا در این باره می گوید: این آمار نشان دهنده تعداد شهاب سنگ هایی نیست که از کنار زمین گذر کرده اند. افزایش تعداد سنگ های آسمانی کشف شده نشان دهنده قدرت ما برای ردیابی اشیای نامحسوس آسمانی است.

 


موضوعات مرتبط: اخبار هوایی داخلیمنظومه شمسینجوم

شنبه 16 دی 1396 | 15:46 | علی شیری عباس آباد |